close

Sugar 歌詞 中英對照--Maroon 魔力紅樂團 突襲婚禮MV 

Sugar 歌詞 中英對照

I'm hurting, baby, I'm broken down
我心傷痛,寶貝,我瀕臨崩潰
I need your loving, loving
我需要妳的愛,你的愛
I need it now
現在就需要
When I'm without you
妳不在身邊時
I'm something weak
我好像變得有氣無力
You got me begging, begging
妳讓我不得不乞求妳
I'm on my knees
屈膝臣服於妳

I don't wanna be needing your love
我不想只是需求妳的愛
I just wanna be deep in your love
我只想沉醉在妳的愛之中
And it's killing me when you're away
而妳不在時我簡直生不如死
Ooh, baby, 'cause I really don't care where you are
寶貝我真的不在乎妳在何處
I just wanna be there where you are
妳在何處我都跟隨
And I gotta get one little taste
也該讓我嚐一點吧

Sugar
甜心
Yes, please
是的拜託妳
Won't you come and put it down on me
過來吧將甜美灑在我心上吧

I'm right here, 'cause I need
我就在這裡因為我需要
Little love and little sympathy
一點愛和一點憐憫
Yeah you show me good loving
妳讓我見識到愛情的美好
Make it alright
讓一切變得如此完美
Need a little sweetness in my life

生活需要一點甜蜜

Sugar
甜心
Yes, please
是的拜託妳
Won't you come and put it down on me
過來吧將甜美灑在我心上吧


My broken pieces
我那顆破碎的心
You pick them up
妳拼湊了起來
Don't leave me hanging, hanging
別讓我苦等,苦等
Come give me some
過來給我一點吧
When I'm without you
當妳不在身邊時
I'm so insecure
我是如此坐立難安
You are the one thing, one thing
妳是我生命中的唯一
I'm living for
是我活下去的理由

I don't wanna be needing your love
我不想只是需索妳的愛
I just wanna be deep in your love
我只想沉醉在妳的愛之中
And it's killing me when you're away
而妳不在時我簡直生不如死
Ooh, baby, 'cause I really don't care where you are
寶貝我真的不在乎妳在何處
I just wanna be there where you are
妳在何處我都跟隨
And I gotta get one little taste
也該讓我嚐一點吧


Sugar
甜心
Yes, please
是的拜託妳
Won't you come and put it down on me
過來吧將甜美灑在我心上吧

I'm right here, 'cause I need
我就在這裡因為我需要
Little love and little sympathy
一點愛和一點憐憫
Yeah you show me good loving
妳讓我見識到愛情的美好
Make it alright
讓一切變得如此完美
Need a little sweetness in my life

生活需要一點甜蜜

Sugar
甜美
Yes, please
是的拜託妳
Won't you come and put it down on me
過來吧將甜美灑在我心上吧


Yeah
是的
I want that red velvet
我想要溫柔的紅絲絨
I want that sugar sweet
我想要甜蜜的柔情
Don't let nobody touch it
別人都不准碰妳
Unless that somebody's me
除非碰你的人是我
I gotta be your man
我要做妳的男人
There ain't no other way
沒有其他選擇
'Cause girl you're hotter than southern California Bay
因為比南加州灣妳還要更火辣

I don't wanna play no games
我不會耍花招
I don't gotta be afraid
但我也不會退縮讓步
Don't give all that shy sh-t
不用欲擒故縱啦
No make up on
別再掩飾真心了
That's my
妳是我的

Sugar
甜心
Yes, please
是的拜託妳
Won't you come and put it down on me
過來吧將甜美灑在我心上吧

I'm right here, 'cause I need
我就在這裡因為我需要
Little love and little sympathy
一點愛和一點憐憫
Yeah you show me good loving
妳讓我見識到愛情的美好
Make it alright
讓一切變得如此完美
Need a little sweetness in my life

需要妳的甜蜜加入我的生活中

Sugar
甜心
Yes, please
是的拜託妳
Won't you come and put it down on me
過來吧將甜美灑在我心上吧


Sugar
甜心
Yes, please
是的拜託妳
Won't you come and put it down on me
過來吧將甜美灑在我心上吧

I'm right here, 'cause I need
我就在這裡因為我需要
Little love and little sympathy
一點愛和一點憐憫
Yeah you show me good loving
妳讓我見識到愛情的美好
Make it alright
讓一切變得如此完美
Need a little sweetness in my life

需要妳的甜蜜加入我的生活中

Sugar
甜心
Yes, please
是的拜託妳
Won't you come and put it down on me
過來吧將甜美灑在我心上吧

 

 

  

魔力紅一日突襲7婚禮live獻唱 
 http://www.ettoday.net/news/20150115/451756.htm#ixzz3WFThexll 

美國知名搖滾天團魔力紅(Maroon 5)之前發行專輯,事隔半年推出最新mv《sugar》,影片搞創意用側拍方式,紀錄他們某天突襲多場婚禮的精彩情形。
在影片一開始,主唱亞當李維(Adam Levine)穿著西裝帥氣現身,開場白就表示:「今天是2014年12月6日,我們要開車跨越洛杉磯,盡我們所能突擊最多的婚禮。」

鏡頭轉到另一頭,一群人拿著工具衝進婚禮現場,開始架設舞台,所有賓客都搞不清楚怎麼回事一臉狐疑,甚至有人忍不住站起來詢問情況,被工作人員擋了下來。最後,簾幕一揭開,原來是魔力紅現身會場演唱,讓新郎嚇到嘴巴開開,新娘興奮到難以呼吸狂拍胸口,現場來賓臉上無法停止綻放笑容不斷驚訝說「我的天呀!」

魔力紅一組人跨越7場婚禮,從西方到東方,所有賓客聽到音樂聲響起,都忍不住站起來跟著跳舞。亞當李維表演結束後,還下台和這些夫妻們握手、擁抱,絕對在這些新人心中留下了個最美好的回憶。



 

arrow
arrow

    life127 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()